sobota, 6 października 2012

Ann ocenia. (9)

Pozycja nr. 9 to "Nocni" autorstwa Marty Gajak

Marta Gajak - uczennica III Liceum Ogólnokształcącego w Tomaszowie Mazowieckim. Dopiero niedawno pisanie stało się nieodłącznym elementem jej życia. Na jednym z portali internetowych zdobyła oddanych czytelników, publikując pojedyncze rozdziały "Nocnych". To właśnie oni namówili ją i zainspirowali do wydania pierwszej książki. 


Nora, główna bohaterka "Nocnych", to dziewczyna, dla której najważniejszymi w życiu są dom i mama. Nie wyobraża sobie innego świata poza tym, w którym się znajduje. Jej życie jest monotonne, ale wszystko zmienia się w dniu, w którym zostaje zaatakowana przez Nocnego. Kontakt z nadludzkimi istotami to coś, czego się nie spodziewała. Następują wydarzenia, które wstrząsają życiem Nory. Nagle znajduje się w świecie, w którym nie ma litości i przebaczenia. Dziewczyna nie ma czasu się zaaklimatyzować, co więcej - nagle traci najważniejszą dla siebie osobę. Z przyjaciółmi i irytującym chłopakiem wyrusza, by ją odzyskać. Nie spodziewa się nawet, że w czasie wędrówki odkryje zaskakującą tajemnicę i na zawsze zwątpi w swoje istnienie...
(opis pochodzi z bloga autorki) 

. . .

Na "Nocnych" trafiłam już jakiś czas temu zwiedzając bloga innej młodej autorki. Jednak moje zainteresowanie zdobyła dopiero wtedy kiedy przeglądając księgarnię internetową wydawnictwa Radwan szukałam ciekawej powieści na zimne, deszczowe, jesienne dni. 
Zwiedziłam bloga Marty (niestety od dawna zawieszonego) i przeczytałam opinię innych na temat tej książki. Mimo przewagi tych negatywnych zdecydowałam się na zakupienie książki bezpośrednio od autorki i otrzymałam egzemplarz z podpisem (sama Marta wydaje się być niesamowicie sympatyczną dziewczyną:)). 
Po przeczytaniu książki byłam zdziwiona taką liczbą negatywnych recenzji na jej temat. Absolutnie pokochałam "Nocnych" i śmiało mogę polecić ją każdemu kto lubi tematykę wampirów i wplątane w fabułę intrygi i tajemnice oraz miłość głównej bohaterki do przedstawiciela innej rasy. Marta stworzyła zupełnie nowy obraz wampira, który mile mnie zaskoczył. 
Pozytywne wrażenie wywarł na mnie również język i styl w jakim została napisana książka, oraz jak najbardziej świetne zredagowanie i dokładna, przejrzysta korekta utworu. 
Książka nie zawiera nudnych momentów, niemal cały czas coś się dzieje. Młoda pisarka stworzyła coś czego przedtem na rynku wydawniczym nie było. Stworzyła "Nocnych" i sprawiła, że do mojej listy ulubionych bohaterów płci męskiej dołączył tajemniczy Alex. 
10/10

Książkę można zamówić na stronie wydawnictwa Radwan lub kontaktując się z autorką poprzez jej maila nocni@o2.pl
Na jej blogu znajdziecie również drugą część "Nocnych" do pobrania na komputer w formie e-booka. 

Ja życzę Marcie kolejnych sukcesów i kolejnych tak wspaniałych utworów. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz