sobota, 29 września 2012

Ann ocenia. (8)

Pozycja nr. 8 to "Widząca" autorstwa Natashy Sparks.


Liv to półsierota i włamywaczka, która została mocno doświadczona przez życie. Historia jej matki - samobójczyni owiana jest tajemnicą, która zaczyna wyjaśniać się w dzień osiemnastych urodzin dziewczyny. Wtedy to zaczynają się dziać niesamowite zjawiska, zaczynając od zagadkowego tatuażu na jej nadgarstku, przez zaginięcie jej niepełnosprawnego ojca, aż po wampira, który przez porwanie chce ją uratować. 
Liv wraz z tajemniczym chłopakiem wyrusza w podróż, aby zrozumieć, dlaczego chcą ją posiadać Wieczni i kim są Widzący...

Historia przedstawia klasyczną walkę dobre ze złem... czy oby na pewno?
Odpowiedź jest jedna - nie.
Każdy ma w sobie cząstkę światła i ciemności. Świat ludzi i wampirów walczących po stronie dobra i zła, a między nimi właśnie ona - Widząca. I chodź Widzących jest więcej, ona jest szczególna. Jedyna w swoim rodzaju... zagubiona wśród licznych tajemnic i intryg. Nieznająca własnych możliwości, niepanująca nad posiadaną mocą oraz ciągle poszukująca odpowiedzi na dręczące ją pytania... Liv Stone
(opis pochodzi z bloga autorki)

. . .

Do zakupienia książki zachęciły mnie pozytywne recenzje, które znalazłam na blogu autorki. Czy i ja mogę wypowiedzieć się na jej temat pozytywnie? Myślę, że częściowo tak. 

Fabuła jest ciekawa, autorka miała świetny pomysł na książkę. Osobiście nie lubię powieści w których główna bohaterka ze zwykłej nastolatki staje się nagle tą najsilniejszą mającą zbawić świat. 
Niestety jest kilka rzeczy, które rażą po oczach. M.in. kiepskie zredagowanie i koszmarna korekta. Przez zaniedbanie ze strony wydawnictwa książkę momentami trudno się czyta i traci się ochotę na dalszą część. Ja jednak ukończyłam czytać "Widzącą" i jestem pewna, że chwycę po kolejny tom.

Na koniec mam jedynie dwa pytania:
1. Dlaczego tam ciągle wszyscy płaczą? Były momenty kiedy na każdej stronie ktoś zalewał się łzami.
2. Dlaczego kuzyn bohaterki tak szybko przyswoił sobie myśl, że umarł i stał się wampirem? Osobiście gdyby mnie ktoś zamienił w krwiopijcę to raczej tak szybko nie przeszłabym z tym do porządku dziennego. 
7/10

Mimo wszystko polecam każdemu kto lubi książki tego gatunku. 
Książkę można zakupić na stronie wydawnictwa Radwan oraz na blogu autorki. Ja życzę pisarce dalszych sukcesów i kolejnych wydanych książek. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz